Strona główna » Aktualności » Kampania „Chroń klimat! Masz na to wiele sposobów” dotarła do tysięcy mieszkańców Małopolski

Kampania „Chroń klimat! Masz na to wiele sposobów” dotarła do tysięcy mieszkańców Małopolski

,
Grafika Kampanii Chroń klimat! Masz na to wiele sposobów

Podsumowaliśmy kampanię edukacyjno-informacyjną LIFE EKOMAŁOPOLSKA 2025 pod hasłem #Chroń klimat! Masz na to wiele sposobów. Dzięki różnym formom przekazu przypomnieliśmy mieszkańcom Małopolski, że każdy z nas może codziennie chronić klimat poprzez swoje świadome wybory.

Kampania była podzielona na dwie uzupełniające się edycje w czerwcu i wrześniu 2025. W ramach każdej odsłony zwrócono uwagę na skutki zmiany klimaty, które już obecnie obserwujemy w Małopolsce, a następnie na działania, które mogą być podjęte przez każdego mieszkańca, niezależnie od wieku, grupy zawodowej czy społecznej.  

Dotarcie do wszystkich gmin i powiatów Małopolski zapewniło rozesłanie do lokalnych władz ponad 400 sztuk plakatów oraz grafiki informacyjne na 210 paczkomatach w każdej edycji. Spot kampanii był w emitowany w 10 kinach, a także BUS TV oraz Kolejach Małopolskich. Zainteresowanie starszych obiorców zapewniły publikacje prasowe m.in. w „Gazecie Krakowskiej”, „Dzienniku Polskim”, „Tygodniku Podhalańskim”, „Temi” czy „Dobrym Tygodniku Sądeckim”. Do młodszego pokolenia przeznaczony był przekaz w Internecie: na portalach lokalnych (np. LoveKrakow.pl; przełom.pl); informacyjnych (onet.pl) i branżowych (swiatoze.pl) oraz w mediach społecznościowych.

Wszystkie te elementy uzupełniały się nawzajem, przypominając, że ochrona klimatu to realne działania, z których wiele – jak oszczędzanie wody i energii, wybieranie lokalnych produktów i ekologicznego transportu czy sadzenie drzew  – możemy podejmować na co dzień.

Ewaluacja

Po zakończeniu kampanii zostały przeprowadzone badania focusowe w formie 3 spotkań on-line z grupami liczącymi od 10 do 12 osób. Objęły one cały obszar Małopolski.

Przekaz kampanii został odebrany pozytywnie – respondenci uznali go za zrozumiały i zachęcający do podejmowania codziennych działań na rzecz klimatu. Hasło uznano za konkretne i przekonujące, podkreślające indywidualną sprawczość odbiorców. Największe wrażenie wywierały materiały wykorzystujące temat rodziny i dzieci, które budziły refleksję nad troską o przyszłe pokolenia.

Kampania była realizacją działania E1 projektu LIFE EKOMALOPOLSKA „Wdrażanie  Regionalnego Planu Działań dla Klimatu i Energii dla województwa małopolskiego” (LIFE-IP EKOMALOPOLSKA / LIFE19 IPC/PL/000005) dofinansowanego ze środków programu LIFE Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.